Tekil mesaj gösterimi
Alt 13 Mayıs 2022, 23:16   #1
Çevrimiçi
Astrea
Instagram’da Çekiliş Nasıl Yapılır? Taktikler ve Araçlar




Instagram’da Çekiliş Nasıl Yapılır? Taktikler ve Araçlar
Www.TrendForum.Net

Instagram’da Çekiliş Nasıl Yapılır? Taktikler ve Araçlar


Günümüzde, Instagram kullanıcılarının %80’i minimum bir işletmeyi takip ettiğinden, Instagram’daki işletme hesapları görünürlük ve marka bilinirliği için tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine ihtiyaç duyuyor.

Instagram pazarlama stratejilerinin başında gelen çekiliş uygulaması, işletme sahiplerinin aklına Instagram’da çekiliş nasıl yapılır sorusunu getiriyor. En basit anlatımıyla Instagram çekilişi, çekilişe katılmak için önceden belirlediğiniz gönderiye yorum yapma, gönderiyi beğenme, gönderiye iki kişiyi etiketleme gibi kriterlere uyan Instagram hesapları arasından belirlenen kişilere ücretsiz olarak bir ürün veya hizmet sunmanız anlamına gelmektedir.

7 Adımda Instagram’da çekiliş nasıl yapılır?
Aşağıdaki listede Instagram çekilişi sürecinde bilmeniz gerekenleri adım adım anlattık.

1) Çekilişte vereceğiniz hediyeyi belirleyin
İşletmenizin sunduğu ürün ve hizmete göre çekilişi kazanan kişilere hediye edeceğiniz ürünü belirleyin. Hediyeniz ne kadar dikkat çekici ve arzu edilebilir olursa, çekilişe olan ilgi aynı oranda artacaktır. Örneğin bir aksesuar mağazası iki kişilik kahve seti hediye verebilir veya bir yayınevi dünya klasiklerinden bir kitap veya kitap seti hediye edebilir.

2) Instagram çekiliş görselinizi tasarlayın
Çekiliş görseliniz sade fakat dikkat çekici bir tasarıma sahip olmalıdır. Hediye edeceğiniz ürün veya hizmetin çekiliş görselinde açıkça görülmesi, tüketicileri ilk saniyeden harekete geçireceği için çekilişe katılım oranı artacaktır. Çekiliş kampanyası gibi geniş kitlelere odaklanılan tanıtım faaliyetlerinde, bir görsel tasarımcı ile çalışmak satış stratejisinde en yüksek verimi almanızı sağlayacaktır.

3) Çekiliş gönderinizin açıklama kısmına katılım koşullarını yazın
Instagram çekilişi katılım koşullarınız, markanız için hedeflediğiniz şeye bağlıdır. Örneğin, marka bilinirliği için çekiliş yapan bir işletmenin katılım koşullarından biri katılımcıların gönderiyi beğenmesi olmalıdır. Benzer şekilde, katılımcıların en az bir arkadaşını yoruma etiketlemesini veya gönderinizi hikayelerinde paylaşmalarını koşul olarak sunabilirsiniz. Çekilişin nihai amacını belirlemenizde ve uygun katılım kriterleri oluşturmanızda, bu konuda bilgili kişi ve ajanslardan destek almanız önemlidir.

4) Çekiliş gönderinize reklam verin
İlgi çeken bir gönderi görseli oluşturduktan ve katılım koşullarını belirledikten sonra, çekilişinizi geniş kitlelere duyurmak ve daha fazla etkileşim çekmek için yapmanız gereken şey, çekiliş gönderinize reklam vermek olacaktır. Sponsorlu reklam verirken hedef kitlenizi potansiyel müşteri profilinize göre belirlemenize olanak sağlayan instagram tanıtım yapma stratejisini verimli kullanmanız için bazı taktikler bulunuyor.

5) Çekilişinizin bitiş tarihini ve saatini belirleyin
Çekilişinizin ne zaman biteceğini gönderi açıklamasında belirtmeniz gerekmektedir. Zaman sınırı koymak, katılımcılar için bir aciliyet duygusu yaratacağından, gönderinizin daha hızlı etkileşim almasını sağlayacaktır. Etkileşimi artan gönderiler Instagram akışında üst sıralarda görüntülenir. Çekilişinizin süresi 1 gün, 1 hafta, 2 hafta gibi değişkenlik gösterebilir. Yüksek katılım kitlesine sahip büyük markalar, 24 saat süren akut çekilişler yaparken, daha küçük işletmeler için çekiliş süresi 3 ile 7 gün arasında belirlemektedir.

6) Çevrimiçi bir instagram çekiliş programı bulun ve kayıt olun
Çekilişiniz bittiğinde kazananı belirlemek için bir çekiliş programı edinmiş olmanız gerekiyor. Çekiliş programları, belirlediğiniz kriterler doğrultusunda sizi yüzlerce veya binlerce isim arasında boğulurken tek tek her isim için katılım şartlarına uygunluk analizinden kurtarıyor.

Çevrimiçi birçok platformdan faydalanarak tercihinize göre ücretsiz çekiliş aracı veya paralı uygulamalar aracılığıyla çekilişinizi hakkaniyetli bir şekilde yapabilirsiniz. Aşağıdaki videoda önerdiğimiz simpliers çekiliş aracının kullanımı anlatılmış:
[YOUTUBE]kjk1WX96iSE[/YOUTUBE]

7) Çekiliş sonuçlarını açıklayın
Çekiliş tarihiniz sona erdiğinde, kazanan isimleri belirlerken adil ve güvenilir bir sonuç için, çekilişinizi canlı yayında gerçekleştirmeniz önerilir. Canlı yayını kaydederek daha sonra Instagram profilinizden tekrar izlenebilir olmasını sağlayabilirsiniz. Asil ve yedek kazananları belirlemenizin ardından, bir gönderi ile çekilişin bittiğini ve kazanan isimleri Instagram hesabınızdan paylaşmanız, işletme güvenilirliğiniz açısından önemli bir adım olacaktır.

Instagram Çekiliş Sonucu Belirleme
Instagram çekiliş sonucu belirlemede en önemli konu, adil ve objektif bir sonuç elde etmektir. Sonuçların şeffaf bir şekilde katılımcıların gözü önünde yapılması için en iyi yöntem, Instagram canlı yayın aracılığıyla kazananların açıklanmasıdır. Alternatif olarak, yapılan canlı yayın kaydedilerek daha sonra gönderi olarak paylaşılabilir. Çekiliş için belirlenen bitiş tarihine uymak, potansiyel müşterilerinize güven vermek için dikkat etmeniz gereken diğer konudur.

Çekiliş sonucunun açıklanmasında gecikme yaşanması veya çekiliş tarihinin uzaması, herkesin aklında şüphe uyandıracaktır. Son olarak, çekiliş sürecinin başarıyla ve kazanımla sonuçlanabilmesi için, asil kazananların yanında yedek kazanan belirlemek mantıklı bir yöntemdir. Çekilişte asil kazanan olarak seçilen kişinin çeşitli sebeplerden hediyeyi istememesi, kişiyle iletişime geçilememesi gibi durumlarda hediye hakkı yedek kazanana geçer ve çekiliş hedeflenen amaca ulaşarak başarıyla tamamlanabilir.

 
Alıntı ile Yanıt