![]() |
![]() |
#1 |
Çevrimiçi
![]() ![]() |
Uçak Lastikleri Neden Nitrojen İle Doldurulur?
Uçak Lastikleri Neden Nitrojen İle Doldurulur? Www.TrendForum.Net
Uçak lastikleri oksijen ile değil, her zaman nitrojen ile şişirilmektedir. Sebebi ise sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının artması veya düşmemesidir.
Mesela kışın hava sıcaklığı -6 derecede uçak havalandıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olduğunu düşünelim. Bu sıcaklıkta 9 saat uçup daha sıcak bir yere indiğini düşünün. Oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olsun. Bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacağından dolayı lastik içleri daima nitrojen ile doldurulur. Normal hava olsaydı lastiklerde sürekli hava değişimi gerçekleşecekti ve buda lastiğin deforma olmasına sebep olacaktır. Azot oksijene göre daha kararlı bir madde olduğu için yüksek ısı ve basınca dayanabiliyor. Ayrıca, nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur. Uçak lastiklerine nitrojen basılması yol tutuşunu ve frenlemeyi kesinlikle değiştirmez. Lastiklere nitrojen basarak jant da oluşabilecek pasın da önüne geçmiş olursunuz. Oksijenin olduğu yerde pas olur. Nedeni ise lastik içindeki havayı basınç altında tuttuğunuzda hava sıcaklığını düşerse içinde havada bulunan su buharı sıvılaşır ve bu da pas yapar. Ancak saf nitrojeni ne kadar sıkıştırırsanız sıkıştırın içinde su olmadığı için pas olmayacaktır. Ayrıca uçak lastiği 200 iniş ya da kalkış sonrası değiştiriliyor ya da kaplanıyor. Her lastiğe en fazla 6 kez kaplama yapılarak uçaklarda güvenle kullanılabiliyor. Ömrünü tamamlayıp yenileme imkanı ortadan kalkan uçak lastikler hurdaya çıkartılıyor. Uçak lastikleri termik tapalar koruyor Tonlarca yükle iniş kalkış yapan uçakların lastiklerinin patlayıp patlamayacağı sorusu birçok kişinin aklına geliyor. Ancak, uçak jantı üzerine yerleştirilen ve 300 derece ısıda bile devreye giren termik tapeler sayesinde lastiklerin patlamasının önüne geçiliyor. Uçak jantı üzerinde emniyet aksesuar parçaları ile 180 veya 300 derece ısıda bile devreye girebilen termik tapalar bulunuyor. Tapalar yüksek ısıda devreye girip lastiğin içindeki nitrojen gazı (azot) basıncını dışarıya doğru vererek azaltıyor. Söz konusu durum, uçakların pistleri kullanırken lastiklerin yüksek ısıdan dolayı patlama ve yarılmasını engellemiş oluyor. Alıntı
__________________
"Bakın benim parolam sevgidir. Ama ben şiddeti de yerine göre bir enstrüman olarak kullanırım."
|
|
![]() |
![]() |
İçeriği Sosyalleştir |
Etiketler |
doldurulur, lastikleri, neden, nitrojen, uçak, İle |
Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk) | |
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Yanıtlar | Son Mesaj |
Brezilya'da uçak kazası: 14 ölü | BBQ SAUCE | Dünyadan Haberler | 0 | 17 Eylül 2023 22:31 |
Bursa'da tek motorlu uçak düştü: 2 ölü | Zeytin | Ülkemizden Haberler | 0 | 01 Aralık 2022 16:20 |
Pirelli,2023'te ön lastikleri daha güçlü yapmayı planlıyor | KoJiRo | Formula 1 | 0 | 27 Haziran 2022 20:04 |
Pirelli, Avusturya, Fransa ve Macaristan'a götüreceği lastikleri açıkladı | KoJiRo | Formula 1 | 0 | 20 Haziran 2022 22:09 |
Pirelli, Bakü, Kanada ve Silverstone'a götüreceği lastikleri açıkladı | KoJiRo | Formula 1 | 0 | 06 Haziran 2022 13:15 |
TrendForum.Net genel forum paylaşım sitesidir. Bu nedenle foruma kaydolan tüm gerçek kişiler, kontrole tabi tutulmaksızın içerik paylaşabilmektedir. TrendForum üzerinden paylaşılan mesaj, konu ve görsellerden yana doğabilecek yasal sorumluluklar; paylaşan kullanıcıya aittir, TrendForum.Net yer sağlayıcı olduğu için hiçbir yasal sorumluluk kabul etmez. İllegal herhangi bir faaliyetin saptanması durumunda; İLETİŞİM sayfası üzerinden ulaşıldığı takdirde mesaj, konu ya da görsel; en fazla 48 saat içerisinde silinecek ve bildiriminiz üzerinden tarafınıza dönüş sağlanacaktır.
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince sitemizde telif hakkı bulunan mp3,video v.b. eserlerin paylaşımı yasaktır. Yasal işlem olması halinde paylaşan kişi ya da kişilerin bilgileri gerekli kuruma verilecektir.
TrendForum.Net, lisanslı vBulletin® kullanmaktadır. Tüm hakları saklıdır. ©2022-2025
Tema Tasarım: Vision / Fibertus.Net