TrendForum.Net

TrendForum.Net (https://www.trendforum.net/)
-   Formula 1 (https://www.trendforum.net/formula-1/)
-   -   Elektrik sorunu McLaren’i vurdu: Norris ve Piastri Çin GP’ye başlayamadı (https://www.trendforum.net/formula-1/60992-elektrik-sorunu-mclaren-i-vurdu-norris-ve-piastri-cin-gp-ye-baslayamadi.html)

heulwen 15 Mart 2026 20:48

Elektrik sorunu McLaren’i vurdu: Norris ve Piastri Çin GP’ye başlayamadı
 
[Only registered and activated users can see links. Click Here To Register...]

Bu olayın ardından McLaren, Şanghay’da yaklaşık yirmi yıl sonra ilk kez çifte DNS yaşadı.

Aracında elektronik bir sorun yaşayan son dünya şampiyonu Norris, yarış için garajdan bile çıkamadı. Takım arkadaşı Piastri ise gridde yaşadığı problem nedeniyle aracından inmek zorunda kaldı garaja geri döndü. Avustralyalı pilot sorunu “güç ünitesindeki bir elektrik arızası” olarak tanımladı.

Norris, olayların nasıl geliştiğini anlatırken sorunun tam olarak ne zaman başladığını bilmediğini söyledi.

“Ne kadar süredir devam ettiğini gerçekten bilmiyorum. Bazen karışmayıp mühendislerin işlerini yapmasına izin vermek daha iyi oluyor ama benim durumu öğrenmem, garajdan çıkmam gereken zamandan yaklaşık 20 dakika önce oldu. Sanırım onlar zaten bir süredir sorun üzerinde çalışıyordu. Güç ünitesinde elektrikle ilgili bir problem vardı ve bu yüzden aracı çalıştıramadık.”

Britanyalı pilot bunun kariyerindeki ilk yarışa başlayamama durumu olduğunu belirtti.

“Gerçekten üzücü. Formula 1’deki start alamadığım ilk yarış oldu. Daha da kötüsü Oscar’ın da başına benzer şeylerin gelmesiydi, yani bizim için pek iyi bir gün olmadı.”

Norris yine de araca binmiş ve yarışa katılma ihtimali kısa süreliğine gündeme gelmişti.

“Aracı düzeltmeye çalışıyorlardı, bu yüzden durum henüz kesinleşmemişti. İlk birkaç tur boyunca bekledik; belki kırmızı bayrak çıkar ya da bir şekilde şansımız olur diye. Belki bir mucize olur ve bir şeyler lehimize döner diye hazır olmak istedik ama olmadı. Bugün öyle bir şey olmadı.”



Piastri’nin sorunu ise en kötü anda ortaya çıktı.

“Gridde giderken her şey normaldi. Sanırım yine güç ünitesinde elektrikle ilgili bir sorun vardı. Lando’nun durumuna benzer ama tam olarak aynı elektrik sorunu değil. Elbette hayal kırıklığı ama yapacak bir şey yok.”

Bu sonuç, Piastri için üst üste ikinci DNS oldu. Avustralyalı pilot geçen hafta Melbourne’deki yarışın gridine giderken talihsiz bir kaza yapmış ve start alamamıştı.

“Bir süredir iki grand prix’yi televizyon başından izlememiştim. Bu durum biraz daha farklı tabii, benim kontrolümde olan pek bir şey yoktu. Geçen hafta benim için çok daha zor geçmişti.”

“Bu tür şeyler yarışlarda zaman zaman olur; özellikle de yeni kuralların yürürlüğe girdiği dönemlerin başında bu tür sorunların yaşanması çok da şaşırtıcı değil. Sadece ikisinin aynı anda iki araçta birden yaşanması talihsizlik.”



Medya alanında konuşurken gülümsese de Norris bunun acı bir gülümseme olduğunu söyledi.

“Sadece hayal kırıklığı yaşıyorum, takım da aynı şekilde. Bugün işimi yapamamak beni üzdü. Mekanik ekibini ve herkesin yaptığı işi çok önemsiyorum. F1 araçları oldukça karmaşık makineler. Pek çok yeni şey var bu yüzden yeni sorunlarla karşılaşabiliyoruz.

“Garajdaki herkes hayal kırıklığı yaşıyor. Aracı bugün piste çıkaramadık ve bunu düzeltmek için çok çalışacağız.”

McLaren’in daha önce iki aracının da yarışa başlayamadığı son yarış 2005 ABD Grand Prix’si olmuştu. O yarışta Kimi Raikkonen ve Juan Pablo Montoya, virajlarda lastik dayanıklılığına yönelik endişeler nedeniyle formasyon turunun ardından yarıştan çekilmişti.


motorsport


Forum saati; Türkiye'ye göre ayarlanmış olup, şu an saat: 00:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11   Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions, Inc.