Forum Logo




Hastanelerdeki randevu krizine ile ilgili açıklama

Sağlık hakkında aklınıza gelebilecek her şeyin toplandığı bölüm


Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu Oluştur Yanıtla
 
LinkBack Seçenekler Görüntüleme stilleri
Alt 14 Kasım 2023, 22:46   #1
Çevrimiçi
Hastanelerdeki randevu krizine ile ilgili açıklama




Hastanelerdeki randevu krizine ile ilgili açıklama
Www.TrendForum.Net

Sağlık Bakanlığı'nın geçen yıl yayımladığı yönetmelikle uzaktan sağlık hizmetlerinin önü açıldı. Artan tedavi hizmeti ücretleri ve yüksek sağlık sigortası maliyetleri, dijital sağlık hizmetlerini ön plana çıkmaya başladı. 2023 yılının son çeyreğinde bu hizmetlere olan talep artmaya başladı.

Pandemi döneminde, temel sağlık hizmetlerindeki aksamalar ile birlikte uzaktan sağlık hizmetlerinin önemi de ortaya çıktı. Sağlık Bakanlığı, hızlı bir adım atarak öncelikli olarak Covid hastalarına yönelik olarak uzaktan sağlık hizmeti sunmaya başladı.Geçtiğimiz yıl yayımlanan yönetmelikle, uzaktan sağlık hizmeti sunmak için yetki alan ve hizmete başlayan özel kuruluşların yanında, Sağlık Bakanlığı da Aile hekimleri vasıtası ile uzaktan sağlık hizmeti veriyor.

Uzaktan sağlık hizmeti sunmak için öncü girişimlerden olan One Dose Health, Ankara'da Güven Hastaneleri grubu bünyesinde faaliyet gösteren bir şirket. 2021 yılında kurulan ve 2022'de yetki belgesi alan ilk kuruluşlardan olan One Dose Health, mobil uygulamaları üzerinden vatandaşa hizmet vermeye başlamış durumda. One Dose Health'in sunduğu hizmetler arasında; uzaktan muayene, online reçete yenileme ve tıbbi ikinci görüş gibi dijital sağlık hizmetleri bulunuyor.

Bu alanda hedef ise henüz Türkiye'de lisansı bulunmayan 'Dijital Hastane' hizmeti sunabilmek. Güven Future ve One Dose Health Genel Müdürü Tolga Tuncer, bu yeni hizmetleri ve yenilikçi yaklaşımları hem sağlık uzmanları hem de hastalar için kolaylık, esneklik, erişilebilirlik olarak özetlerken, "Hastalar mekan ve zaman sınırı olmadan sağlık hizmetlerine erişebilirken, doktorlara da mekan ve zaman sınırı olmadan hizmet verebilme özgürlüğünü sunabiliyoruz" diyor.

Sigorta sektörü de dijital sağlık istiyor

Sağlık sektöründe maliyet ve insan kaynağının, artan nüfus ile birlikte öncelikli sorunlar olduğunu belirten Tuncer, şunları söylüyor; "Kurumlar, özel ve tamamlayıcı sağlık sigorta maliyetleri nedeniyle dijital sağlık hizmetlerini yan hak olarak vermek istiyorlar.

Sigortacılar, sevk zincirinde birinci basamakta dijital sağlık hizmetlerini konumlandırmak istiyor. Kişiler özellikle de gençler artık her türlü hizmeti online alabilirken, doktorlar ile online görüşmek istiyorlar. Mevcut deneyimlerimiz sayesinde 2024'te çözümlerimizi daha fazla kişiye ulaştırırken, koruyucu sağlık hizmetlerini küresel ölçekte sunmayı hedefliyoruz.

Fiziksel muayene ortadan kalkacak

Tolga Tuncer, hedeflerinin online muayene deneyimini olabildiğince geliştirmek olduğunu söylüyor. Halen akıllı telefonlardan ve internet üzerinden ulaşılabilen uygulamaları hakkında, "One Dose Health, akıllı medikal cihazlar ve sağlık durumuyla ilgili veri toplayan akıllı saat gibi cihazlarla entegre çalışarak, uyku, nabız, vücut ısısı, kan şekeri, tansiyon, kilo gibi birçok veriyi sağlık uzmanlarına sunabiliyor. Sahip olduğumuz uzaktan izlem merkezimizde görevli doktor ve hemşirelerimizle 7/24 sağlık takibini yapabiliyoruz. WBu takip sayesinde hastaya özel, kişisel yaklaşım sergileyebiliyoruz" diyor.

Kronik hastalıklar öncelikli olacak

One Dose Health'in, önemsediği diğer hizmet alanı ise kronik hastalıklar. Çok hızlı artmakta olan diyabet, obezite ve tansiyon ile mücadele konusunda hizmetler sunarak, bütünsel ve koruyucu yaklaşımlar uygulanıyor. Akıllı cihazların kronik hastalıklarla ilgili verileri, hastaların yaşam kalitesini korumaları için One Dose Health'e yardımcı oluyor.

İkinci bir görüş çok değerli

Teşhisi zor olan karmaşık hastalıklarda veya tedaviye ilişkin belirsizliklerde teşhis ve tedavinin netleştirilmesi için ikinci bir görüş almanın çok değerli olduğununu belirten Tolga Tuncer, "Uzman doktorları bir araya getirerek ortak görüş elde edebilmek çok zor. Dijital iletişimle ikinci görüş hizmetini de sunabiliyoruz" dedi.


Alıntı
__________________
"Bakın benim parolam sevgidir. Ama ben şiddeti de yerine göre bir enstrüman olarak kullanırım."
 
Alıntı ile Yanıt

Yanıtla

İçeriği Sosyalleştir

Etiketler
açıklama, hastanelerdeki, ile, ilgili, krizine, randevu


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk)
 


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Yanıtlar Son Mesaj
Dev maçta forma giyemeyecek! Beşiktaş'tan Türkiye'ye dönmeyen Aboubakar'la ilgili açıklama BBQ SAUCE Beşiktaş 0 14 Eylül 2023 21:54
İlk randevu için uygun zamanlar Beatrice Kadın & Erkek İlişkileri 6 10 Ağustos 2023 00:03
Tatlı krizine karşı tüketilebilecek besinler Zeytin Sağlıklı Beslenme 2 23 Haziran 2023 12:43
Bakan Işıkhan'dan memur ve emekli maaş zammıyla ilgili açıklama! DeepSilence Ülkemizden Haberler 0 21 Haziran 2023 15:00
Sağlık Bakanlığı'ndan 'sahte doktor' Ayşe Özkiraz ile ilgili açıklama Zeytin Sağlık Haberleri 0 20 Aralık 2022 11:07




TrendForum.Net genel forum paylaşım sitesidir. Bu nedenle foruma kaydolan tüm gerçek kişiler, kontrole tabi tutulmaksızın içerik paylaşabilmektedir. TrendForum üzerinden paylaşılan mesaj, konu ve görsellerden yana doğabilecek yasal sorumluluklar; paylaşan kullanıcıya aittir, TrendForum.Net yer sağlayıcı olduğu için hiçbir yasal sorumluluk kabul etmez. İllegal herhangi bir faaliyetin saptanması durumunda; İLETİŞİM sayfası üzerinden ulaşıldığı takdirde mesaj, konu ya da görsel; en fazla 48 saat içerisinde silinecek ve bildiriminiz üzerinden tarafınıza dönüş sağlanacaktır.
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince sitemizde telif hakkı bulunan mp3,video v.b. eserlerin paylaşımı yasaktır. Yasal işlem olması halinde paylaşan kişi ya da kişilerin bilgileri gerekli kuruma verilecektir.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7   Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.

TrendForum.Net, lisanslı vBulletin® kullanmaktadır. Tüm hakları saklıdır. ©2022-2024
Tema Tasarım: Vision / Fibertus.Net