Forum Logo




NVIDIA Studio’da Sanatçı Massimo Righi ile Fantastik Üç Boyutlu Hayvanlar Hayat Buldu


Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu Oluştur Yanıtla
 
LinkBack Seçenekler Görüntüleme stilleri
Alt 01 Haziran 2022, 20:03   #1
Çevrimiçi
NVIDIA Studio’da Sanatçı Massimo Righi ile Fantastik Üç Boyutlu Hayvanlar Hayat Buldu




NVIDIA Studio’da Sanatçı Massimo Righi ile Fantastik Üç Boyutlu Hayvanlar Hayat Buldu
Www.TrendForum.Net



NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor.

NVIDIA Studio bu hafta “Kaplan Yılını Beklerken” eserinin tasarımcısı, üç boyutlu hayvan sanatçısı Massimo Righi’ye odaklanıyor.

Film endüstrisinde yirmi yıllık deneyime sahip ödüllü bir 3D sanatçısı olan Righi, en iyi yaratıcı yayınlardan çok sayıda “Ayın Tasarımcısı” ödülü ve unvanı aldı. Ayrıca Autodesk, Discovery Channel, Google, Netflix ve Dünya Vahşi Yaşam Fonu (WWF) gibi kurumlarla da çalışıyor.

İtalyan vatandaşı olan Righi, şu anda Tayland’da yaşıyor, hayvanlara ve doğaya tutkun bir doğasever olduğu için sanatsal olarak da onlardan ilham aldığını söylüyor. Bu, gerçeğe çok yakın görsellerden ve kişisel tasarımlarıyla ayırt edilebilen çarpıcı hayvan çizimleri portföyünden de açıkça görülebiliyor.



“Kaplan Yılını Beklerken” tasarımının arkasındaki hikâye, sanatçı için kişisel bir konu.

Righi, “İllüstrasyonlarımda, belirli bir hayvanın ikonik görüntüsünü ya da en azından bununla ilgili kişisel fikrimi göstermeye çalışıyorum. Bu tasarımlar, çocukluk hayallerimin, gerçek yaşam deneyimimle bir karışımı olarak ortaya çıkıyor” diyor.

Righi sanatına olan bağlılığını, referans olarak kullanmak üzere sık sık hayvan barınaklarını gözlemlemek, fotoğraf ve video görüntüleri çekmek için ziyaret ederek gösteriyor.

Righi’nin yaratıcı iş akışı, GeForce RTX 3080 GPU tarafından desteklenen bir Lenovo dizüstü bilgisayarda Autodesk Maya’da başlıyor. Bir temel model oluşturuluyor ve UV’yi açarak başlıyor, 3 boyutlu ağı 2 boyutlu verilere çevrilerek etrafına 2 boyutlu bir dokunun sarılabilmesi ile temel model oluşturuyor.

Righi sonra kaplanı daha ince ayrıntılarla şekillendirmek için ZBrush’ta özel fırçalar kullanıyor.

Fotoğraflar ve özel fırçaların bir karışımıyla Righi, Maya’ya dönmeden ve 3D modele yeni dokular uygulamadan önce fotoğraf ayrıntılarını netleştirmek için bir düzineden fazla GPU hızlandırmalı özellikten biri olan AI (Yapay Zeka) destekli Geliştirme Ayrıntıları teknolojisini kullanarak Adobe Photoshop’ta ana dokuları oluşturuyor.

Righi, Maya içindeki XGen interaktif groom-editor ile oluşturulan detaylı, gerçekçi kürkle son derece fotoğrafa yakın bir görünüm elde etmeye öncelik veriyor. Righi, “Başlamadan önce, kaç tane kürk tanımına ihtiyacım olacağına karar verebilmem için kürk akışını incelemek çok önemli. Örneğin kaplan, ana gövde, kafa, yanaklar ve bıyık gibi 10 tanımlama ile yapılıyor.” diyor.

Righi, kılavuzları manuel olarak yerleştirmek ve şekillendirmek için spline primitives (serbest el çizimi için bir yöntem sağlayan önceden tanımlanmış şekiller) kullanıyor. Righi; “Genellikle üç veya dört ses görüntü oluşturur ve bunları birkaç tasarım parçası ve belki de kıvrılma değiştiricisi ile ayırırım.”

Sanatçı, istenen çıktıyı elde edene kadar gerçek zamanlı olarak inceler ve test eder, ardından milyonlarca spline primitives tasarımından oluşan kürkü meydana getiriyor. Bu işlem GeForce RTX 3080 GPU ile 6 kat hızlandırılarak, zamandan tasarruf etmesini sağlıyor.

Model iyi bir yerdeyken Righi, farklı tasarım kümelerini birbirine bağlamak için Blendshapes kullanarak sahneyi 3 boyutlu olarak canlandırıyor. Righi, küçük ayrıntıları doğru yapmak, gerçekçi hareketin özünü yakalamanın önemini şöyle anlatıyor: “Anatomi araştırmak eşit derecede önemlidir”. Doğru şekilleri elde etmek ve her ayrıntıyı şekillendirmek için zaman ayırmanız ve çalışmanız gerekiyor.”

Righi sahne aydınlatmasını test etmeye başlıyor. Burada, GPU hızlandırmalı görüntü alanı, inanılmaz derecede pürüzsüz, etkileşimli 3 boyutlu modelleme sağlıyor ve bu durum GeForce RTX 3080 GPU kullanmanın bir başka avantajlarından biri oluyor. Righi, sisteminin yetişmesini beklemek zorunda kalmadan aydınlatma, gölgeler, animasyonlar ve daha fazlasını gerçek zamanlı olarak inceleyebiliyor.

Son işlemeler dışa aktarmaya hazır olduğunda, varsayılan Autodesk Arnold oluşturucuyla AI (yapay zeka) düzeltme, entegre grafiklere sahip karşılaştırılabilir bir birime kıyasla Righi’nin GPU hızlandırmalı dizüstü bilgisayarında 6 kata kadar daha hızlı dışa aktaran inanılmaz derecede fotogerçekçi işlemeler üretiliyor.

Ve böylece “Kaplan Yılını Beklerken” eseri tamamlanıyor.

Righi’nin daha fazla çalışmasını görmek için ArtStation’daki portföyü ve 3 boyutlu eserleri inceleyebilirsiniz.

Technopat
__________________

İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir.
 
Alıntı ile Yanıt

Yanıtla

İçeriği Sosyalleştir

Etiketler
boyutlu, buldu, fantastik, hayat, hayvanlar, ile, massimo, nvidia, righi, sanatçı, studio’da


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk)
 


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Yanıtlar Son Mesaj
Yaşamak İstediğiniz Fantastik Evrenler? Freyja. Trend Sorular 18 12 Ocak 2024 01:34
Beşiktaş Buksa'nın alternatifini buldu! KoJiRo Beşiktaş 0 31 Mayıs 2022 21:01
Edirne’de düşürülen 10 bin euroyu buldu, sahibine teslim etti KoJiRo Ülkemizden Haberler 0 30 Mayıs 2022 21:13
Telefonunuzdan Kontrol Edip, Ahşap Bile Basabileceğiniz 3 Boyutlu Yazıcı KoJiRo Teknoloji Trend Haberleri 0 27 Mayıs 2022 19:32
Hayvanlar Alemi Özellikleri mamihlapinatapai Hayvanlar Alemi 0 08 Mayıs 2022 09:05




TrendForum.Net genel forum paylaşım sitesidir. Bu nedenle foruma kaydolan tüm gerçek kişiler, kontrole tabi tutulmaksızın içerik paylaşabilmektedir. TrendForum üzerinden paylaşılan mesaj, konu ve görsellerden yana doğabilecek yasal sorumluluklar; paylaşan kullanıcıya aittir, TrendForum.Net yer sağlayıcı olduğu için hiçbir yasal sorumluluk kabul etmez. İllegal herhangi bir faaliyetin saptanması durumunda; İLETİŞİM sayfası üzerinden ulaşıldığı takdirde mesaj, konu ya da görsel; en fazla 48 saat içerisinde silinecek ve bildiriminiz üzerinden tarafınıza dönüş sağlanacaktır.
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince sitemizde telif hakkı bulunan mp3,video v.b. eserlerin paylaşımı yasaktır. Yasal işlem olması halinde paylaşan kişi ya da kişilerin bilgileri gerekli kuruma verilecektir.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7   Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.

TrendForum.Net, lisanslı vBulletin® kullanmaktadır. Tüm hakları saklıdır. ©2022-2024
Tema Tasarım: Vision / Fibertus.Net