Forum Logo




FIAnın dalgalanmaya müdahale etmesi,Mercedes için neden hem iyi hem de kötü bir haber


Kullanıcı Etiket Listesi

Yeni Konu Oluştur Yanıtla
 
LinkBack Seçenekler Görüntüleme stilleri
Alt 17 Haziran 2022, 19:57   #1
Çevrimiçi
FIAnın dalgalanmaya müdahale etmesi,Mercedes için neden hem iyi hem de kötü bir haber




FIAnın dalgalanmaya müdahale etmesi,Mercedes için neden hem iyi hem de kötü bir haber
Www.TrendForum.Net

FIA'nın sürücülerin güvenliği için dalgalanma problemine müdahale etme kararı, Mercedes için hem iyi hem de kötü olabilir.



Mercedes, aracındaki zıplama problemini kontrol altına almak için büyük bir mücadele verdi ve bu sorunu çözmelerine yardımcı olacak her şey bir kazanç gibi görülüyor.

Eğer tüm takımlar, dalgalanmanın risk olmadığı bir ayar ile yarışmak zorunda kalırsa grid biraz dengelenebilir.

Red Bull takım patronu Christian Horner da yapılacak herhangi bir müdahalenin, problem yaşamayan takımlara karşı "adaletsizlik" olacağını söyledi.

Ancak FIA'nın planlarına bakılırsa, yönetim kurulu bu duruma Horner'ın korktuğundan biraz daha farklı yaklaşıyor.

Görünüşe göre FIA, Mercedes'in kısa vadede rekabetçi olmasına yardımcı olmaktan ziyade bu şansı engelleyebilecek sınırlar uygulayabilir.

Yönetim, planlarının son detaylarına henüz karar vermedi ancak ilk adım, veri toplamak olacak.

FIA, bu hafta sonu gerçekleştirilecek Kanada Grand Prix'sinden itibaren telemetri verilerini toplayacak ve dalgalanmanın etkisini daha iyi anlamak için araçların ve davranışlarının daha yakın bir teknik değerlendirmesini yapacak. Bu kapsamda araçların altındaki tahta plakalara bakacak.

Ancak FIA duyurusundaki kritik mesaja göre, gelecekte kabul edilebilir bir zıplama seviyesi tanımlanması için aracın dikey ivmelenmesine bağlı olarak bir metrik belirlenecek.

Bu sınırın belirlenmesi birkaç hafta alacaktır ancak birkaç yarış içerisinde, araçlara uygulanan G kuvveti ve/veya frekansa katı bir sınır getirilebilir.

Bu sınır getirildiğinde, araçlarını zıplama yaşamadan yere indirebilen takımların böyle bir metriğe uymak için hiçbir şeyi değiştirmeleri gerekmeyecek. Bununla birlikte, aracını yere yaklaştırırken sorunlar yaşayan herhangi bir takım, rekabetçi olmak için sıkıntı yaşayabilir.

Çünkü FIA'nın elinde zıplama ve aracın yere değmesi için maksimum tolerans sınırı varsa, ayarlarda çok agresif davranan ve aracı dalgalanmaya iten herhangi bir takım, durumu tersine çevirmek adına değişiklik yapmak zorunda kalabilir.

FIA, bu hafta sonu gerçekleştirilecek Kanada Grand Prix'sinden itibaren telemetri verilerini toplayacak ve dalgalanmanın etkisini daha iyi anlamak için araçların ve davranışlarının daha yakın bir teknik değerlendirmesini yapacak. Bu kapsamda araçların altındaki tahta plakalara bakacak.

Ancak FIA duyurusundaki kritik mesaja göre, gelecekte kabul edilebilir bir zıplama seviyesi tanımlanması için aracın dikey ivmelenmesine bağlı olarak bir metrik belirlenecek.

Bu sınırın belirlenmesi birkaç hafta alacaktır ancak birkaç yarış içerisinde, araçlara uygulanan G kuvveti ve/veya frekansa katı bir sınır getirilebilir.

Bu sınır getirildiğinde, araçlarını zıplama yaşamadan yere indirebilen takımların böyle bir metriğe uymak için hiçbir şeyi değiştirmeleri gerekmeyecek. Bununla birlikte, aracını yere yaklaştırırken sorunlar yaşayan herhangi bir takım, rekabetçi olmak için sıkıntı yaşayabilir.

Çünkü FIA'nın elinde zıplama ve aracın yere değmesi için maksimum tolerans sınırı varsa, ayarlarda çok agresif davranan ve aracı dalgalanmaya iten herhangi bir takım, durumu tersine çevirmek adına değişiklik yapmak zorunda kalabilir.



Russell'ın, Bakü hafta sonu ile ilgili şikayetleri daha çok F1'in önümüzdeki birkaç yıl boyunca dalgalanmanın spor için bir sorun olarak kalmasını isteyip istemediğiyle ilgiliydi.

FIA ise bunu ortadan kaldırmanın yollarını bulmaya yardımcı olmak için takımlarla birlikte çaba gösterilmesini önerdi.

Yönetim, "orta vadede bu problemi sergileyen araçların dalgalanma seviyesini düşürmek için önemler bulmak" adına takımlarla görüşmek istiyor.

F1'in amacı, maksimum zıplama sınırı getirmek yerine, yeni nesil araçlarda dalgalanma riskini tamamen ortadan kaldırmaya yardımcı olmak için F1 kurallarında değişiklikler yapmak.

Bu, süspansiyon teknolojisinde daha fazla özgürlük tanınması, hatta aktif süspansiyonların geri gelmesi veya kütle sönümleyicilerin yeniden yasal olması ile sağlanabilir.

Mercedes'in aracındaki dalgalanma problemini kontrol etmesine etken olan şey, mevcut 2022 kurallarında bu tür süspansiyon araçlarının olmaması. Bu nedenle, uzun vadede bu yöndeki herhangi bir destek, Alman otomobil üreticisi tarafından olumlu karşılanacaktır.

Motorsport
__________________

İmzalardaki bağlantıları veya görselleri görüntülemek için gönderi sayınızın 10 veya daha fazla olması gerekir.
 
Alıntı ile Yanıt

Yanıtla

İçeriği Sosyalleştir

Etiketler
bir, dalgalanmaya, etmesi, fianın, haber, hem, için, iyi, kötü, mercedes, müdahale, neden


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk)
 


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Yanıtlar Son Mesaj
FIA, güvenlik amacıyla "dalgalanmaya" müdahale etme kararı aldı! KoJiRo Formula 1 0 16 Haziran 2022 20:37
Beşiktaş'a Caicedo'dan kötü haber! KoJiRo Beşiktaş 0 10 Haziran 2022 14:56
Maçı yarıda bırakmıştı! Zverev'den kötü haber KoJiRo Diğer spor branşları 0 05 Haziran 2022 13:01
Onuachu'dan kötü haber KoJiRo Beşiktaş 0 05 Haziran 2022 11:55
Mercedes, Monako'da en hızlı tur için Russell'ı neden pite almadıklarını açıkladı KoJiRo Formula 1 0 05 Haziran 2022 10:24




TrendForum.Net genel forum paylaşım sitesidir. Bu nedenle foruma kaydolan tüm gerçek kişiler, kontrole tabi tutulmaksızın içerik paylaşabilmektedir. TrendForum üzerinden paylaşılan mesaj, konu ve görsellerden yana doğabilecek yasal sorumluluklar; paylaşan kullanıcıya aittir, TrendForum.Net yer sağlayıcı olduğu için hiçbir yasal sorumluluk kabul etmez. İllegal herhangi bir faaliyetin saptanması durumunda; İLETİŞİM sayfası üzerinden ulaşıldığı takdirde mesaj, konu ya da görsel; en fazla 48 saat içerisinde silinecek ve bildiriminiz üzerinden tarafınıza dönüş sağlanacaktır.
5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince sitemizde telif hakkı bulunan mp3,video v.b. eserlerin paylaşımı yasaktır. Yasal işlem olması halinde paylaşan kişi ya da kişilerin bilgileri gerekli kuruma verilecektir.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7   Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.

TrendForum.Net, lisanslı vBulletin® kullanmaktadır. Tüm hakları saklıdır. ©2022-2024
Tema Tasarım: Vision / Fibertus.Net